Mörkerkurragömma

Igår hade vi två gäster. Siennas övernattningspolare Lou, och min syrra. Tre vuxna och tre barn. Guldläge för lite kvällskurragömma, tänkte jag. Bara 14 år sedan senast (USA, med Lasse och Lauren). Det var värt väntan! Vi släckte ner i hela huset, som består av 160 kvm utspritt på tre våningar. Om man räknar med badrum, miniförråd, tvättstuga och liknande, så har vi fyra rum högst upp, tre i mitten och inte mindre än fem i källaren. I källaren har även en man hängt sig. Visserligen för fem år sedan, men ändå. Jag kan säga att man tänker på det ganska regelbundet. Framförallt när det är helt nersläckt. Och alla persienner är nere. Och man är helt ensam nere i källaren. Vi körde tre omgångar, sedan hade jag och Frida hjärtklappning, Kim hade skrämt Julie och Lou så att de grät och tom Sienna var skärrad. Underbart! Längtar redan till nästa gång. Kan man bjuda hem ett gäng vuxna kompisar för att leka? Nyktra? Utan barn? Tveksamt va? Men det hade varit jätteroligt! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Julaftonslek 😁!

2018-11-18 @ 21:06:46
Postat av: Netti Starby

Vilken rolig lek ni hade! :-D Kramis

2018-11-19 @ 08:11:47
URL: http://starbys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0