Laman som har fullt upp

Guuuuud vad mycket tid jag kommer att ha när jag går ner till 80%. Trodde jag. Jobb, pendling, bedömningar, förberedelser, husfix, plugg, barn, mat, städ... Betyder att man inte riktigt hinner med nåt fullt ut. Det är tur att jag gillar alla delar. Kanske förutom matlagandet och städandet då. Och att jag sover så väl, så att jag orkar. Däckar som en klubbad säl varje kväll. Och blir dessutom lika chockad varje gång klockan ringer på morgonen. Det enda som inte hinns med är motion, men det väger jag upp genom att äta en massa godis. Eller va? Måste nog försöka ta tag i det. Både motionen och godisätandet. Det ena ska börjas med och det andra slutas med. Eller skäras ner på i alla fall. Man måste nog vara realistisk. Hade gärna fått frisk luft också, nu när jag ändå är inne på en önskelista. Helgerna har dock spenderats ganska mycker utomhus, och inneburit ganska mycket motion. Vi har upptäckt nya ställen i den inte så platta byn vi bor i, vilket innebär en massa cyklande upp och ner. Dessutom är vår trädgård ett never ending project, som vi gräver och gräver i. Hur svårt kan det vara att plantera gräs? Jättesvårt är svaret. I helgen som kommer blir det dock snäppet mindre motionerande, då vi istället för cykelutflykt och trädgårdspåt ska ha inflyttningsfest. Är så laddad! Chilla kan man göra när man är gammal. Eller på höstlovet? Tre veckor kvar. Niiiice!
 
Sådär gräsig trädgård

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0