Sienna har lärt sig att pausa vid punkt...

Vi var på bibblan idag. Världens sötaste lilla bibliotek, precis bredvid skolan. Sienna fick ett eget lånekort, valde böcker själv och hade sedan lite högläsning för mig på kvällen. Tydligen har hon lärt sig att man ska göra en paus vid punkt. Tydligen har läraren inte lärt henne hur lång denna paus ska vara. 20 sekunder kanske inte låter så långt, men testa. 
"Märtas favorithäst heter Julia." 1, 2, 3, 4... 18, 19, 20.
"Julia älskar också morötter, precis som Linus". 1, 2, 3...
Läsning from hell. Efter att jag hade slutat fnittra bad jag barnet korta ner pauserna, vilket gjorde stunden lite trevligare. Är så stolt över min knäppa duktiga flicka. 
 
Rätt nice oktoberväder. Här åt vi mellanmål efter förskolan. Sedan kom en kompis förbi och drog med sig båda barnen, så jag fick vackert traska hem i min ensamhet. 

Kommentarer
Postat av: Mamma/ mormor Lena

Pauserna 😂😂😂

2018-10-13 @ 23:35:06
Postat av: Mirre

Riktigt härligt väder de senaste dagarna

2018-10-15 @ 23:01:42
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Emelie

Man måste ju ändå imponeras av tålamodet som krävs för att pausa i 20 sekunder mellan varje mening..!😅

2018-10-17 @ 12:55:37
URL: http://angsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0