Sienna har utökat sitt ordförråd

Sienna och Julie lekte i badkaret. Sienna sa något som fick Kim att ryta till. Det visade sig att hon sagt bitch. Jag hade en lång diskussion med henne. Det kan vara så att hon nu tror att bitch är olagligt att säga, men hellre det. Var sjutton har ungen fått det ifrån? Youtube? Skolan? Det kan ju knappast vara från Barnkanalen eller Fångarna på fortet. Är rätt lättad över att hon råkade säga det i en lek, och inte skrek det till mig när hon var sur. Då hade jag inte blivit så glad, om man säger så. Eller om hon blivit ovän med någon i skolan och vrålat det. Hade inte sett fram emot det samtalet. Nu ska vi bara luska ut var hon fått ordet ifrån, och stoppa källan. För det kan ju vara att där finns en större repetoar.. och jag ser inte fram emot nästa ord.
 
Stor svärande skoltjej

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

HELT säker på att hon inte hört någon i familjen kalla någon annan i familjen för det 😳😜?

Svar: Hahahaha jag säger aldrig det. Kim sa det förra veckan! Men jag tror snarare att han blev inspirerad av henne. Hahahaha
Lisa

2018-09-16 @ 22:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0