Testamentesskrivning

Har precis skrivit ett testamente. Banktanten fick nervösa ryckningar när vi lånade pengar till huset i somras, och fick oss att lova att skriva ett. Det hade fan varit enklare att gifta sig. Dessutom visade det sig att man bara kan önska att barnen avstår från laglotten, och att överförmyndargrejen ofta kräver att de ska få den i alla fall- vilket i så fall hade gjort dem bostadslösa. Det är ju det vi vill undvika? Men eftersom jag och Kim kände att vi faktiskt inte kunde smyggifta oss på grund av ett litet radhus, så är detta det bästa vi kan åstadkomma. Väl spenderade 6000kr. Det är bara att hoppas på det bästa; att ingen av oss dör. Skulle båda göra det så ärver Frida ungarna. Det skrev jag vackert in innan jag ringde och kollade med henne. Som tur är nappade hon. Nu ska vi återgå till trapprenovering. Känns lite som att jag hellre tar livet av mig än att försöka få bort mer klister från gammal trapputsmyckning, men då vi inte skrivit under testamentet än får jag väl avvakta. Sen är det helg!

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Morbid humor 😬. Prata inte om sånt, jag får ont i magen. Men säkert bra att ha ett sånt papper 😊

Svar: Det som inte är värt att skämtas om är inte heller värt att tas på allvar.
Lisa

2018-09-14 @ 19:36:26
Postat av: Linnéa Lundgren

6000:- för ett testamente!! Shit Vad dyrt, det får ni ju räkna in i er kommande bröllopsbudget 😉😎

2018-09-16 @ 09:31:45
URL: http://mamanea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0