Doktor Julie

Samtal kring matbordet. Jag och Kim frågar Jullan vem hon har lekt med under dagen, och vad de lekt.
 
- Vi lekte doktor! 
- Aha! Var du doktor eller patient?
- Jag var doktor och Tilda patient. 
- Vad hade hänt med Tilda? Hade hon brutit benet?
- Nä, hon hade satt en isbit i halsen. 
- Gjorde du Heimlich då? Eller hur fick du upp den?
- Jag skar av henne halsen med en kniv, sen fiskade jag upp isbiten, och sen sydde jag igen halsen. 
 
Hoppas barnet väljer ett annat yrke i framtiden...
 
På tal om fel yrken. Här är Siennas födelsedagstårta. Vi är nog alla rätt lättade att jag inte är konditor.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Den tårtan var ju superfin!!

2019-04-27 @ 14:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0