Kallbadarna

Var på kallbadhus igår. Jag, min mamma, en före detta styvsyster till mig, hennes kusin och kusinens mamma. Den ni! Saknade dock Frida, som var sjuk. Vi umgås lite då och då. Men i alla fall, åter till kallbadhuset. Min mamma är van vinterbadare, men ingen av oss andra har gjort det. Så vi var lite nervösa och lite livrädda, för det var 6C i vattnet. Dessutom var väl inte alla bekväma med att sitta nakna och svettiga i en bastu, och sedan bada nakna framför en hög människor. Vi fick dock snabbt komma över det. Vi var nämligen inte ensamma i bastun. Samtidigt som vi kom så kom även en busslast kallbadare från Varberg. 20 kvinnor. Och bastun var inte tom innan de kom. Så vi fick snabbt komma över både fobin över att visa oss nakna samt dö av kallchock, och istället köra nakentetris för att ens hitta en sittplats. Och vi klarade det! Och överlevde badet- två gånger! Firade med skumpa på bryggan. Därefter mötte vi upp före detta styvsysterns mamma, och cyklade alla hem till min mamma. Käkade beställd lax som var asgod och körde igång med vin, drinkar och spel. Klockan 21 drog gänget hem och jag däckade i mammas säng. Nu väntar vi på leverans av barn som ska sova över här inatt. Fyra personer på 44 m2. Not bad! 
 
Fotocred: Magdalena

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Hahaha, har aldrig varit med om så mycket folk i en bastu- en del fick stå upp 😂. Skönt att du inte fick nakenhetsnojja- klokt där att fixera på smådetaljer, typ nån utan fingrar o en annan utan navel.......😛

2019-04-14 @ 09:52:02
Postat av: Anonym

Låter skitmysigt ju 😎

2019-04-14 @ 11:35:24
Postat av: Sarah

Så fräsch maten ser ut :)

2019-04-14 @ 17:52:27
URL: http://CheerSarah.devote.se
Postat av: Frida

Nakentetris 😂😂 så synd att jag missade 😩

2019-04-14 @ 19:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0