Socialt barn

Att säga att min äldsta dotter är social är en underdrift. Jag förstår varför hon känner att hon inte "har tid" med skolan.
 
Klockan 8- vaknar och ber att få gå till kompis.
Klockan 9- hänger i träd med önskan att någon polare får syn på henne, då elaka modern inte låter henne ringa på hos folk. 
Klockan 10- hänger på lekplatser i jakt på kompis. Får napp.
Klockan 11- hembjuden kompis kommer. De leker. Hittar fler vänner. Är en flock. 
Klockan 14- kompis hem, piper iväg med ny vän. 
Klockan 17- inser att hon har en moder och ringer denna och berättar var hon är. 
Klockan 18 (vilket inte har hänt än, så kalla mig synsk)- missar deadline för hemkomst och moder beger sig på jakt. Fångar lillasyster på vägen. Sienna blir krängt och besviken över att hon måste hem och äta. Ber att få gå ut igen. Får vara ute till 19. Räcker inte. Bråk. Somnar 20, övertrött och skrikande. Vaknar 8 "får jag ringa på Amanda?". 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

HAHAHA- ”är en flock”

2019-04-19 @ 09:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0