Knappt levande lama

Överlevde första skolveckan. Knappt. Har lite för många lektioner, för många elever och för lite planeringstid. Dessutom är man alltid lite förvirrad och i chock första veckan. Tänker att det lägger sig nog och blir bättre. Om inte så kommer jag att vara världens tråkigaste lärare, som bara kör allt på rutin och vill hem. Blä. Förutom att ha överlevt jobb så har vi klämt in fyra barnkalas- ett förra helgen och tre denna. Och en kräftskiva. Och två kortspelskvällar med syrran. Och vi har köpt en bil! Kim är i extas. Jag är panikslagen. Bilen är ny. Jag kommer aldrig våga köra den! Testade igår. Fick motorstopp, hoppade ur bilen, skällde på Kim och satte mig i passagerarsätet. De tre andra resenärerna stirrade lätt chockartat på mig. Jag blängde ut genom rutan och vägrade svara på tilltal. Ska testa den i smyg någon dag. Nu ska jag lura barnen att klockan är sju, och lägga dem. Är. Så. Trött. Kim är på MFF, så det är fritt fram att lägga sig tidigt. Föööönt.
 
Julie shoppade ny dansklänning medan vi väntade på Sienna som var på klätterkalas. Båda barnen dansar på måndagar, och älskar det! Jag har även varit en snäll moder och anmält Sienna till gymnastik på söndagar. Två aktiviteter i veckan. Ungen är i himmelriket!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0