Ny bil

Jag och Kim har länge funderat på att köpa en ny bil. Vår gamla fungerar, men har gått nästan 10 000 mil och är 9 år gammal. Den har liksom tappat livslusten. Och ska snart servas. Och det kan bli rätt otrevligt. Vi- och med vi menar jag Kim, då mitt intresse för bilar är så gott som obefintligt- kollade runt och bestämde sig för märket Skoda octavia. Han hittade en begagnad, som vi skulle kolla på. Den hade dock gått 5000 mil, vilket jag tyckte var lite långt för 150 000 kr. Kim sa att om vi skulle ha en som gått mindre, fick vi ge 170 000 kr. Och då kunde vi lika gärna köpa en ny för 200 000 kr. Så nu har vi köpt en ny bil. Hämtas om två veckor. Jag kommer aldrig våga köra den.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0