Torterad Puff

Idag hade vi inga planer, förutom att städa och handla. Så vid frukostbordet slog vi oss ner med ungarna för att diskutera vad som skulle ske denna regniga dag. Busfabriken röstades fram. Det tog dock en bra stund innan vi kom dit, eftersom Julie trilskades med allt. Hon pep och gnällde och var mammig och pappig. Hon överlevde med nöd och näppe- enligt henne själv- sin hårtvätt, vilket ledde till ett stort bråk mellan oss. Ingenting var bra, och hon frös och allt var tydligen pest. Tillslut kom vi dock iväg... och hann inte mer än innanför dörrarna innan Julie både kändes ganska varm och var oroväckande glansig i ögonen. Hmm, tänk vad skönt om vi hade funderat lite på varför hon gnällde på morgonen, istället för att skälla på henne? Vi lekte lite, sedan åt vi andra lunch medan hon blev tystare och tystare. Lite mer lek.. och stopp. Kim fick ta med henne ut i bilen för en tupplur, medan jag lät Sienna rasta av sig det värsta. Rätt taskigt att ta henne till Busfabriken och sen tvinga henne att gå hem utan att knappt ha fått leka. Å andra sidan, vilken plats att vara på när man är sjuk! Tortyr. Så denna kompromiss kändes som minst taskig mot båda barn. Efter en timme tänkte jag att Kim nog dog av uttråkning där ute, så jag och Sienna stack också. Lite ärenden på vägen hem, med en ganska sovande Puff i en kundvagn. Hon vaknade och köpte ett diadem, och somnade sedan om i bilen på vägen hem. Precis väckts och fått i sig alvedon och kvällsmat. Nu är hon aspigg! Det hade jag också varit efter 1 + 2 timmars tupplur. Nu har jag ju inte fått det, så jag ser inte så mycket fram emot natten. Fast ungen kanske slocknar i samband med att alvedonen klingar av. Då kommer jag dock att sova oroligt för att ha koll på barnet. Insåg precis, att vi varken städat eller handlat. Inte heltigenom lyckad dag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Men stackars liten :(

2019-08-18 @ 18:24:55
URL: http://emelivet.blogg.se
Postat av: Mamma/mormor Lena

Skönt att febern försvann så fort 🤗! Säkert början på en vanlig förkylning 😊

2019-08-19 @ 16:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0