Tvivlande lama

Mögelsanerare kommer och fixar möglet vi upptäckt på insidan av den vägg där det "inte var fuktskador". På andra sidan gipsväggen ligger vårt lilla badrum.
 
- Kommer vi att behöva riva badrummet?
- Va? Har ni mögel där med?
- Nä.. men detta kanske har åkt igenom skivan?
- Nej, detta tar jag idag.
- Men om du inte kommer åt allt.
- Men det gör jag. 
- Så du är säker på att det inte behövs rivas?
- Ja.
- Vad gör jag om möglet kommer tillbaka?
- Det gör det inte. 
- Hur länge tycker du jag ska vänta innan jag stänger väggen?
- En vecka, så har medlet god marginal för att vädras ut.
- Och om jag sen ser svarta fläckar, så ringer jag koordinatiorn från försäkringskassan?
- Nej, ring mig då. För där är inga svarta fläckar. Jag är säker på att jag fick allt. 
- ...
- ...
- Vill du ha kaffe? 
 
Vågar man lita på detta nu? Hoppas! Att slippa renovera badrummet, vilket försäkringen inte hade täckt, innebär ju att vi sparar typ 100 000 kr. Hade ju inte varit helt fel. Inte för att vi har de pengarna, men ju färre lån desto bättre känner jag. Och ju fler resor desto bättre... 
 
Nästa steg- få tag på rörläggare som kan byta nederdelen av röret utan att splittra stommen som går ner under golv. Och att då slippa riva upp golv och lägga nytt cement. Steg därefter- stänga och fixa vägg. Ska bli så skönt!!!

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Jiiipiieee 🤗! Det här blir bra- nu kan vi unna oss 3 dagar på Luhrsjöns camping utan dåligt samvete.....😜

2019-02-22 @ 21:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0