År 2018 sammanfattning

Med lite sinande energi- eller möjligtvis mer fokus på annat (kan ha läst 83 böcker i år, målat en jäkla massa samt nötat en mängd serier)- så har bloggandet prioriterats bort. Men här kommer i alla fall en lista som avslutar och sammanfattar år 2018. Höll på att skriva 2017. Hur snabbt får år lov att gå, egentligen?
 

Beskriv året med tre ord:

Jobb, barn och hus

Bästa köpet:

 

Hus! Älskar att ha ett hus. Hade kanske älskat det mer om det inte haft en läcka eller legat precis bredvid ett mycket snyggare som är till salu för samma pris.. men älskar det ändå. 

Vilka sånger kommer påminna dig om 2018:

Shallow! Lyssnar sällan på musik, men den älskar jag!

Vem har du umgåtts mest med:

Förutom Kim, das Barn och min familj, så Jessica och Kennie och deras avkommor.

Har du blivit bättre på något:

Att skriva hyfsat bra uppsatser snabbt och lätt.

Vad var extra dåligt med året:

Att sitta vid pappas dödsbädd förra veckan var rätt tufft. Skönt för honom att slippa lida mer, men nu sörjer jag den pappa som jag önskar att jag hade haft. Den jag hade tills för 12 år sedan, när en stroke och alkoholen tog över.

Vad var extra bra:

Den långa härliga sommaren! Huset. Att Sienna älskar skolan. Att vi trivs så bra i Bara. Att jag inte sa upp mig, vilket jag nästan råkade göra i ren affekt. 

Lärde du känna några nya människor:

Fick en hög nya kollegor i samband med en sammanslagning. Och Siennas och Julies alla nya polare.

Gjorde nånting dig riktigt glad:

Skidresan till Branäs i mars! Underbar!

Vad var din största framgång på jobbet/skolan:

Att jag klarat plugget utan problem, fått lärarlönelyftet samt lyckats hjälpa eleverna att tjäna pengar till klasskassan.

Vem saknade du:

Kompisar som jag sällan hinner träffa. Sienna och Julie under tuffa arbetsveckor.

Vart reste du under 2018:

Branäs och Mallorca.

Vad önskar du att du gjort mer:

Borde motionerat, men oddsen är att jag inte kommer att göra det under detta året heller...

Vad spenderade du mest pengar på:

Hus.

Dina planer för 2018:

Jobba. Helst i ett lugnare tempo. Fixa mer med huset. Gärna få läckan fixad snabbt satan. Åka skidor! Gärna åka på en solsemester. Hänga med kompisar och familj. Avsluta pluggandet. Försöka njuta mer och stressa mindre.

 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Jag gillade sista meningen bäst 😀❤️! Det är så mysigt för mammahjärtat när jag märker att du chillar- som när du var här med Lillorna och slängde dej på sängen i min ”sovhörna” med en bok 😍😘

2019-01-01 @ 19:53:52
Postat av: Mirre

Roligt att läsa er årsresume och husköp, så kul
😁

2019-01-01 @ 23:12:21
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Mirre

Roligt att läsa er årsresume och husköp, så kul
😁

2019-01-01 @ 23:12:23
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Hej

Ni har väl ett radhus?

2019-01-08 @ 19:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0