Legoköparna

 
 
Bilden ovan visar mina barns olikheter mycket väl. Ungarna blev- båda två- kära i ett legobygge i en leksaksaffär. Ett snordyrt legobygge. De valde att använda sina julklappspengar från farmor och farbror och gammelmorfar, och slå sig samman för att köpa bygget. Så fort vi kom hem slet de upp förpackningen. Sienna satte sig koncentrerat och kämpade i tre timmar, medan Julie låg på golvet och lekte med gubbarna i lugn och ro. Därefter lekte de tillsammans i över en timme (hallelulja!), efter vilken jag fick tvinga dem i säng. De protesterade vilt och hysteriskt, och lugnade inte ner sig förrän de förstod att ju tidigare de kommer i säng desto tidigare vaknar de och kan fortsätta bygga. Underbara knäppisar. ❤

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Så kul att de hittade ett gemensamt finansierat projekt 😛🤗!

2019-01-03 @ 09:45:25
Postat av: Hannas krypin

Det där legot fick min dotter i julklapp men det var jag som fick bygga ihop det. Inte mig emot då jag älskar att bygga med lego.

2019-01-03 @ 09:49:07
URL: http://hannafialotta.blogg.se
Postat av: Jessica

Aha, lite Pippitaktik där, gillas "men Annika vill du inte komma tillbaka?? Klart jag vill... Då måste du ju gå hem först", älskar just den. Gott Nytt År!!

2019-01-03 @ 12:13:19
URL: http://korkochkapsyl.blogg.se
Postat av: Anonym

Åh så mycket kul man kan ha med lego!! 😍😎

2019-01-03 @ 21:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0