Tre dagar i en gammellamas liv

Det var, för en ovan gammellama, en aktiv helg. Födelsedagsmiddag på Pinchos i lördags och yogaintroduktion i söndags. Middagen var nice, men jag är lite besviken på mina avkommor; de gillar nämligen inte alls maten på samma sätt som de borde. Huuur kan man inte älska miniportioner med mat där man kan välja i princip vad som helst och vara klar efter fem tuggor? Borde vara varje barns dröm. Men de suckar alltid och väljer sedan varsin torr miniburgare som de därefter idisslar i två timmar medan de tjatar om efterrätt. Ballonglaman som jag fick av Frida piggade dock upp. Både mig och dem. Dock inte de som satt vid bordet bredvid. På söndagen var det yogaintroduktion. Efter tre timmar var jag mycket introducerad och ganska mör. Antingen är detta bra för min lite sneda rygg, eller så har jag brutit den. Inte helt lätt att avgöra faktiskt. Nu är jag på väg hem från jobb. Ganska tuff dag. Inga 14-åringar vill vara i skolan och är de där vill de inte lära sig engelska. De vill jobba på sina sociala skills. Man tycker att de borde vara experter på det vid detta laget, men så är inte fallet. Idag trodde dessutom en elev att syftet med lektionen var att få veta hur Harry Potter slutar. "Jag har sett filmen, så då borde jag slippa boken." I beg to differ. Önskar att helgerna var lite längre. Känner att man borde få vila efter restaurangbesök och yoga, när man har blivit en gammellama.
 
Laman smet över till grannarnas bord lite då och då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0