High five

I lördags var vi på High five. Det är som Big slap- en cool musikfestival- fast för barn. Eftersom jag inte är så förtjust i musik, och biljetterna var asdyra, tänkte vi inte gå. Sedan såg Sienna en affisch med artisterna och blev hysterisk, vi fick veta att bästa kompisgänget ska dit, samt att vi kunde få biljetterna för halva priset- inom loppet av en timme. Vi beställde biljetter. Så i lördags klockan 12 stod vi i en aslång kö, för att komma in på festivalområdet. Där inne tillbringade vi sedan de nästföljande åtta timmarna. En form av tortyr. Sitter hellre i ett flygplan i åtta timmar. Där var barn överallt. Där var långa köer överallt. Maten var asäcklig (jag smet ut och handlade falafel). Jag tog en öl, Kim blev frestad och drack tre, vilket gjorde att jag fick hålla mig till cola resten av dagen. Sienna och Julie ville testa alla hoppborgar, så vi köade och köade och köade. Och när artisterna uppträdde satt barnen på våra axlar. Jag. Är. Inte. Så. Stark. Dagen därpå fick jag roa mig med alvedon och blixtrande huvudvärk på grund av rygg- och nackont. Men Sienna njöt! Oj vad hon njöt. Samir och Viktor. Theoz. Pidde P. Två unga tjejer, Agnes Frisk och Felizia K, som Sienna inte kände till sedan tidigare men nu gillar. Och Marcus och Martinius. Jisses vad hon var nöjd. Värd all smärta. Måste dock komma på en plan för nästa år; träna rygg och axlar eller övertala Kim att gå dit med henne själv. Tycker att det sistnämnda låter som en bra plan. Undra om han håller med?
 
Fotocred Jessica eller hennes syrra Paulina

Kommentarer
Postat av: Frida

Så fin bild 😍😍

2019-07-30 @ 17:08:53
Postat av: Mamma/mormor Lena

❤️

2019-07-30 @ 21:05:11
Postat av: Jenny

I feeem ya! Är ju tvärjobbigt att ha en unge på axlarna.. Kunde inte Kim åtminstone tagit den tyngsta 🙄😉

2019-07-31 @ 08:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0