En bokmals mardröm

Jag känner att jag har begått en liten miss. Kan ha proportionerna av en smärre dödssynd, om man är lika bokgalen som jag, men i alla andras ögon är det nog en liten miss. Jag har fått ett gäng böcker av en kompis mamma. Vanligtvis sorterar jag dem i den ordning jag vill läsa dem, utifrån story. Men denna gången upptäckte jag att fyra hörde ihop; de var alla från Camilla Läckbergs Fjällbackaserie. Jag hade inte alla- finns nog tio- men la de fyra jag skulle läsa i kronologisk ordning. Och upptäckte, när jag gav mig i kast med fyran, att jag råkat sortera fel! Så den sista boken i serien lästes före bok sju. Stor miss. Och som om det inte vore nog, så har jag nu hittat en till! Ka-ta-strof! I min hand håller jag bok nummer fyra, när jag precis avslutat tian. Visserligen är de fristående, men huvudkaraktärerna utvecklas ju också. Kul att läsa att Martin är ungkarl, när vet att han kommer att träffa Pia, som sedan dör när deras dotter är två. Och sen träffar han Mette ytterligare två år efter det. Jag kanske ska läsa boken med känslan av att vara synsk? Kanske blir spännande. För i övrigt är jag rätt knäckt. 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

HAHAHAHA

2019-06-03 @ 19:53:21
Postat av: Frida

Hahahaha, det är inte lätt :( stackars dig!

2019-06-04 @ 10:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0