Kosvecka

Vi njuter på Kos! Mesta tiden tillbringas i poolen. 
Sienna har simmat så mycket att hon har ont i knävecken. Hon är mer under ytan än över. Julie har lärt sig att doppa huvudet och simmar modigt med hajfenan. Vågar dock inte hoppa från kanten än, för det är ju mycket läskigare att doppa huvudet genom hopp än huvudnick. Havet är båda livrädda för. Första dagen var det gul flagg, och då sa jag att de inte fick bada utan oss utan att vi fick vänta till morgondagen. Sienna tolkade det som att "gul flagg är jättefarlig och så fort tårna nuddar vattenbrynet kommer något onämnbart attackera och dra iväg en". Typ. Julie är rädd för allt, så varför inte för havet? Men jag ska tvinga i dem en dag! Igår gick vi till Kos stad, med minigolfrunda och lunchpaus på vägen. Därefter var barnen helt slut. Och Kim. Han är nog mer värmekänslig än vad de är. Och mer havsrädd. Jag och flickorna fick fiskpedikyr- vilket Jullan otippat nog älskade! Tänk att få ta med den njutaren på manikyr, med fint nagellack. Ungen hade nog varit i himmelriket. Sienna fick badskor, Julie en barbiecykel och jag en gosedjurslama. Efter öl- och glasspaus tog vi bussen hem, så att inte mina kära familj avled av ansträngning. Idag väntar lite Polly och Mino (tänk grekiska Lolo och Bernie motsvarigheter) aktiviteter, som pizzabak och filmvisning. Och imorgon ser ungarna fram emot minidisko. Jag ser fram emot att se dem dansa. Rätt nice med semester! Och värme! Och pool. Och inte minst att slippa städa och laga mat. Föööönt, som tvååriga Julie hade sagt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Åååååh så mysigt! Ska bli spännande att höra ungarna berätta om fiskfotbad, dykning, minigolf, ”drinkar” 😛 mm 😁❤️

2019-06-27 @ 20:52:38
Postat av: Mamma/mormor Lena

Åååååh så mysigt! Ska bli spännande att höra ungarna berätta om fiskfotbad, dykning, minigolf, ”drinkar” 😛 mm 😁❤️

2019-06-27 @ 20:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0