Skanörsammanfattning och Klassensdag-stressad

Är nu hemma igen efter tre härliga dagar i Skanör. Firat Jullan och mamma, hängt på stranden, spelat Ticket to ride och otaliga rundor yatzy. Lekplatshäng, kubbomgångar och massa mingel med morfadern och lite med ett stycke kusin. Så himla härligt! Nu ska vi försöka övertala ungarna att lägga sig tidigt, för ikväll vankas både Chernobyl och Handmaid's tale. Och sedan ska jag samla energi för att överleva de sista fem dagarna innan eleverna får sommarlov. Massa schemabrytande aktiviteter, vilka är ungefär lika energikrävande som ett mindre maratonlopp. Har hellre vanliga lektioner än städdagar, skattjakter och klassens dag. Framförallt när klassens dag är bestämd att vara vid djuphavsbad som har strömmar. Är så nervös att det är större sannolikhet att jag får en hjärtattack innan barnen är i vattnet än att de drunknar. Ska tvinga på alla flytvästar. Trots att de är 15 år, kan simma och har föräldraintyg. Alternativt att de får bada EN OCH EN, medan jag blänger på dem och har en livboj nära. Får se. Längtar inte. Men snart lov!
 
Delar av Skanörsgänget. Frida, avkommorna, mormor. Kim, jag och Danne saknas på bild, samt moffi och kusin Hanna, som också dök upp en av dagarna. 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

”Avkommorna” 😆

2019-06-09 @ 23:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0