Priset för världens sämsta mamma

Igår kallade Julie på mig när jag och Kim såg på film. Hon hade redan sovit i två timmar, men tydligen vaknat och var ledsen. Eftersom vårt vardagsrum ligger två våningar ner och det bara var 12 minuter kvar av filmen så bad jag henne gå in i min säng och vänta där, eftersom det brukar vara samsovning hon önskar om hon vaknar. Hon var inte så villig.
 
- Nej kom!
- Jag kommer strax; filmen är snart slut!
- Kom nu!
- Nä, gå du in i min säng så länge. 
- Det kan jag inte! 
- Varför?
- Kom!
- Vänta i din egen säng då?
- Nääää!
- Men kom ner i källaren då? Filmen är alldeles strax slut.
- Kooom mamma! 
 
Kim tröttnade på oss och skrek frågande till Julie vad problemet var. Julie svarade att han vara tyst för att hon inte pratade med honom. Därefter valde vi att ignorera barnet de sista sju minuterna av filmen, som faktiskt var väldigt bra. Sen gick jag snabbt upp för att kolla varför ungen var så ledsen... 
Hon hade kräkt ner hela sig själv och sängen och behövde hjälp.
 
Och priset för världens sämsta mamma går till.. denna laman!
Stackars min Puff!

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Men naaaaw ❤️! Fast ha inget dåligt samvete- vem som helst ( dvs jag, världens bästa moder 😜) hade reagerat likadant. Lär Puffen att gallskrika ”jag har spytt ner sängen, få ändan ur vagnen” !

2019-03-19 @ 22:12:30
Postat av: Linnéa Lundgren

Hahahha! igenkänning på den.. kanske inte exakt din story men klart man hade reagerat så med tanke på den "information" man fick av det förhållandevis stora barnet.. Äsh, du är en bra mamma så vitt jag läst-lärt-känna-dig, o jag håller med mormor ovan. Lär dem berätta vad som hänt! 😎

2019-03-22 @ 09:02:17
URL: http://mamanea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0