Snutte på nattvandring

(För att förstå denna händelse måste man ha lite förkunskap. Nämligen att Julie har två, nästan identiska, elefantsnuttar. En är hennes gamla som hon alltid haft, och en är en likadan fast lite nyare, som vi köpt som reserv. Den gamla är hennes favorit.)
 
Vaknade med Julie i min säng i morse. Hon satt upp med sin snutte i famnen och såg bekymrad ut. Hon frågade efter sin andra snutte. Lite yrvaket och ganska halvblint försökte jag hjälpa henne att leta, tills hon stoppade mig. "Mamma, jag tog bara med en snutte till sängen!" Ganska så förvirrat undrade jag vad som då pågick. "Du tog bara med en snutte till min säng. Och du har en snutte i näven. Så vad är problemet?" Jo, problemet var att det inte var den snutten hon tagit med till sängen. Nu satt hon med den nya snutten, men inatt när hon traskade till min säng så hade hon haft med sig den gamla, förklarade hon. Ahaaaa... "Så vad har hänt, tror du?" Julie var helt säker på svaret: den gamla snutten måste ha gått tillbaka till Julies säng under natten, och den nya kommit till min. Trots att de inte har ben. Jo men absolut. Precis det tror jag också var vad som hände. Absolut. Älskade Puff!
 
Puff i Branäs, med dålig bild på snutte

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

”Förkunskaper” 😂😂😂. Absolut måste det har gått till så- snuttarna hittade helt enkelt på ett jättefinurligt hyss 😁❤️

2019-03-28 @ 16:58:24
Postat av: Linnéa Lundgren

Haha fullt logiskt!!
Häromnatten vaknade jag av att N satt bredvid mig i sängen o grät. Hon ville inte sova i min säng....
Jag följde henne till hennes säng o hon somnade på 2 sek... ooooookej.. 😂

2019-03-30 @ 10:15:56
URL: http://mamanea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0