Studsmattesugna barn

Diskussionerna går heta här hemma. Sienna önskar sig en studsmatta när hon fyller år. Mer än allt annat. Och hon hade älskat en! Men vår trädgård är asliten. Jag vill ha lite blommor där. Och en plaskpool i sommar. Och möjligheten att sitta och sola. Kim vill ha en grillplats och en trevlig utsikt, med trädäck eller fint gräs. Och en lite större pool där även vuxna kan tycka ihop sig. Men barnen vill så gärna...
 
Sienna ska ha en studsmatta.
Men den får inte plats.
Men hon ska ha en. 
Men då kan vi inte sola eller ha en pool.
Jag ser hellre att barnen är ute och rör på sig. 
Önskar hon inte sig något annat?
Nej.
Den får inte plats. 
Jag vet. Vi kan köpa en liten?
De är inte bra.
Men hon vill hellre ha en liten än ingen.
Men vårt gräs är inte ens uppe. Allt kommer att dö!
Japp. Men det är det värt.
Det kommer inte se klokt ut.
Jag vet.
Du har ingen nytta av trädgården. 
Hellre ungarna än jag.
Jag vill inte. 
Inte jag heller. Men Sienna vill inget hellre. Och vi får väl ha en fin altan istället och njuta där.
Som skyms av studsmattan?
Jag beställer en nu.
Då vill jag ha ett trädäck! 
Okej.
Du ville ju inte det?
Nä, jag ville ha en trädgård. Men det är antingen en studsmatta eller en trädgård. Och barnen vann. Det var ju mest för deras skull vi flyttade till hus?
Du vet att alla grannbarn kommer att komma till oss?
Usch. Ja. Usch.
Men ändå vill du beställa en?
Nej. Jag vill inte. Men vi måste.
Fan.
Japp.
 
De två studsmattesugna barnen

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Kan ni inte ha den precis utanför, på ”allmänningen”- eller det får man inte 😳😬?

2019-03-23 @ 18:48:14
Postat av: Mamma Malin

Haha åh, det låter jobbigt. Vi hade gärna haft en också men vi har inte ens något gräs så det blir svårt. De får hoppas hos någon annan ;)

Sv: Ja, jag läste lite om det för jag trodde ingen fick penicillin för öroninflammation numera men alla vars trumhinna spräcks får det och sen berodde det visst på ålder och hur allvarlig inflammationen var. Vuxna fick t.ex alltid penicillin.

2019-03-24 @ 08:36:04
URL: http://www.mammamalin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0