Kalaspiff och shoppingpuff

Idag har Sienna varit på kalas. Det första, av fyra, som ska ske under tre helger. Och då har vi ändå tackat nej till ett! Jag vet ingen som är så social som hon. Medan hon kalasade så hängde vi andra tre på Toftanäs. Först för att handla en regel, men sedan för att vi upptäckte att det inte var lönt att köra hem om och vi var uttråkade. Det visade sig att Julie var väldigt bra på att strosa i affärer utan att ha ett mål. Hon testade cyklar, skateboardar, skor i storlek 35, mössor... och föll pladask för ett par rosa dojor inne på Stadium. "Mamma, jag måste ha dem! Jag betalar från min spargris! Snälla!" Hon fick dem. Skor går ändå åt på löpande band här hemma. Nu är vi hemma igen, och Sienna är ute och äter sitt kalasgodis och testar en ny rockring, Julie rockar också med sin nya ring i sina nya skor... och jag och Kim sätter upp regeln. Målet är att den ska hålla fast vår mya gipsskiva, som ska täcka det förre detta läckande röret. Hade gärna bytt med ungarna. Om jag kunnat rocka. Eller, hade nog helst velat ha godiset.
 
Paketinslagning × 4 i morse
 
 

Kommentarer
Postat av: mma/mormor Lena

Så typiskt dom där två ❤️❤️. En umgås till förbannelse, och en strosar i affärer 😆. Frida o jag får nog ta med Julie ut i butikerna när vi känner för en runda. Rosa skor 😍

2019-05-06 @ 22:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0