Ledig dag lyx

Firade Valborg med Quanta-planta gänget igår. Grillade, kollade på eld, kollade så att barn inte gick för nära eld, kollade så att barn höll sig borta från dammarna, kollade var barn tagit vägen... gick hem och åt godis. Lite annan känsla än när man var 17. Höjdpunkten när man är så här gammal är ju att vara jobbledig dagen efter. Julie och Sienna höll sig vakna till 22:30, när gästerna gick, och är således aströtta idag. Jullan har tom dagit en powernap. Jag och Kim har dock varit duktiga! Köpt nya gräsfrön för att för sjuttioelfte gången försöka få fram en gräsmatta. Vi har lite tidspress; har lovat barnen att deras gemensamma födesedagspresent- das Studsmatta- ska inhandlas i maj. Köper vi den nu kommer den att sjunka ner i jordhögen med de få gröna stråna. Så väx gräs, väx! Vi var dessutom på IKEA för att köpa lite husprylar, och är så nöjda med allt vårt pynt. Soffkuddar i mängder, en puff framför nya fåtöljen, blommor.. och en ny madrass till stackars Julie. När Sienna var ett år fick hon en tjock, fin, riktig madrass till sin säng. Julie, som dessutom väger betydligt mer, har fått ligga på den tunna skumgummimadrassen som följde med sängen. Som vi dessutom handlat begagnad. Men nu slog vi till, och ikväll hoppas jag att hon sover gott trots tidigare nämnd powernap. Nu ska jag fixa min cykel, äta lite rester och tvinga barnen att spela spel och lägga pussel med mig. Sen kör vi två dagar till innan riktig helg. Detta hade man kunnat vänja sig vid.
 
Tre vilda barn ❤

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Jösses så mycket ni har hunnit med!

2019-05-01 @ 20:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0