Ledig dag

Ledig dag att njuta av! Jag och Kim har jobbat lite med helvetesväggen, som vi slet bort för att byta rör. Inte helt lätt att bygga vägg när man aldrig gjort det. Eller ja, bygga och bygga, det var ju en rätt kraftig överdrift. Laga. Så vi har satt på gipsskivor. Och spacklat. Och där är vi nu. Har typ 13 spacklingsomgångar kvar. Därefter ska byggtapet på, och sedan ska där målas. Så länge målar jag resten av hallen. Förutom att måla har jag och ungarna bakat och byggt pussel- 1000 bitars, varav vi hittade 999..-, och vi har alla varit på sysav och slängt skräp. Har dessutom sprungit. Trodde att jag skulle springa över 7 km, men tydligen låg Bara och Klågerup mycket närmre varandra än så. Vägrade att springa en extra runda, utan stack hem och badade och läste. Givande dag. Nu är jag astrött. Tycker ändå att man får lov att lägga sig kl 19 en dag i månaden. En ynka sovkväll kan man väl få, även om man somnar innan 22 alla andra dagar också? Kim håller inte med. 
 
Jullan önskade kanelbullar. Kanske inte helt säsongsenligt, men det störde bara Kim. Som åt en ändå.

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Finns det regler för när man får baka kanelbullar 😆? Då är det dags att skrota dom- manfår baka vad man vill när man vill, sådetså- det kan du hälsa Kim 😅. Och man får absolut lägga sej 19.00 en gång/mån, sömn är ett underskattat nöje 😁

2019-06-02 @ 18:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0