Misslyckat jogg, skoltrött och resa

Efter att ha trott att jag kunde jogga aslångt installerade jag en ny app, som gick efter gpsen, och insåg att mina små dvärgsteg lurat mobilen tidigare. När jag trodde att jag sprang 6 km sprang jag typ 3,5 km. Fick en liten svacka, men har nu tagit tag i mitt liv och tvingat mig att springa längre. Och när jag häromdagen testade att springa på plan mark gick det asbra! Med backar klarar jag knappt 5 km, och är då mer medvetslös än vaken. Men på plan mark kan jag nu springa 7 km utan att dö. Mycket trevlig överraskning. Förutom att springa har jag mest jobbat. 4 veckor kvar till ledighet. Eller 3 + 3 + 5 + 3 (fast de sista tre utan barn). Ska bli så sköööönt! Varken jag eller eleverna vill vara där. De ser liksom inte syftet med skolan de sista veckorna innan lovet. De är trötta, rastlösa och arga på mig som tvingar dem att vara där. Inget jag gör är roligt, inget är meningsfullt och de kommer aldrig någonsin ha nytta av detta. Jag undervisar i svenska och engelska. Bad news, mina elever; ni kommer att ha nytta av allt. För att liva upp tillvaron så bokade jag och Kim en resa imorse. Till Kos! Vi har tidigare sagt att vi aldrig mer ska boka paket via resebyrå. Bokade via Apollo. Aldrig mer all inclusive. Blev all inclusive. Aldrig mer charter. Alltså, ja. Vi har tom bott på samma hotell innan! Men vi kände oss väldigt sugna på en chillresa. Och orkade inte ta tag i något själv. Solstol, öl och pool lockar. Lätt värt att svika sina ideal och nappa. Vi kan ju åka på riktiga resor när ungarna blivit större. Nu ska ungarna nattas och jag ska krypa ner med en bok. Kim är på Möllan efter att ha sett MFF, och vi är alla slut efter ett tre timmar långt besök på ny lekplats med farmor. Älskar helger! Och sol. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0