Tisdagslista

  • Är fortfarande- efter mer än 4 månader- glad över att jag är klar med skolan. Stolt över att jag orkade. Och det är underbart att ha poängen! 200 hp i eng och 45 i sva. Önskar att där var 120 i sv också, men inser att det lätt inte är värt det.
  • Har börjat springa igen. Är sjukt nöjd. Hoppas att det håller i sig även efter sommaren.
  • Julie har kommit i en försenad tre-års-trots-fas. Inte så kul kanske. Men det positiva är dels att hon är barn två, så man tar det lite mindre allvarligt, och dels att Sienna verkar vara förbi sexårstrotsen. Hon är fortfarande askaxig, men mer som en människa och mindre som en tasmansk djävul.
  • Jobbet går ganska bra just nu, trots kommande bedömningar. Ungarna jobbar på och är hyfsat lugna, och vi räknar alla ner dagarna till loooov!
  • På tal om lov så tog jag mod till mig och bad rektorn ledigt den 7e juni, på klämdagen. Hela familjen ska vara i Skanör och fira min moder, i tre dagar, och det ska bli så skönt att slippa åka till jobb därifrån! Dessutom har jag bara två lektioner den dagen, så det är bara en massa planeringstid jag förlorar. Och vem behöver planera den dagen betygen ska vara satta? Not me! Jag ska förhoppningsvis vara på stranden med en öl i näven. 
Ungar på kosläpp i söndags. De hade inte med sig godis och nallar, utan fick dra fiskedamm. Kossorna var inte som jag föreställt mig. De sprang direkt ut och längst bort i hagen, och sen såg vi inte dem mer. Förutom en långsam brun en- alla andra var vita- som försökte bete samtidigt som han jagade efter de andra. Jag frågade Julie vilken ko hon varit om hon varit en av dem. "Den bruna!" Jag och Sienna höll med. Snacka om självinsikt. 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Snart sommar, nu ska vi bara ha lite värme också! 6-8juni SKA det vara minst 25gr har jag bestämt 😊. 🐄 ( fast brun ) 😂❤️

2019-05-07 @ 20:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0