Tjuvlyssnat på bussen

Tjuvlyssnade på bussen i fredags. Samtal mellan två kvinnor i 40-års åldern.
 
Kvinna1: Vad ska du göra i helgen då?
Kvinna 2: Det är fotbollsmatch för Svante på lördag, och sen på eftermiddagen ska vi ha kalas. Själv då?
Kvinna 1: Jaadu, det är så mycket. Vad ska vi inte göra? Vi ska dammsuga av bilen och påta lite i trädgården. Sen måste man handla och så. Städa lite. Så det vi inte hinner på lördagen får vi göra på söndagen. 
 
Jag orkar inte. Noll självinsikt, men full pott på självupptagenhet? Resten av bussen anar nog att även kvinnan som ska ha kalas måste städa och handla lite, utan att hon nämnde det. Men det gick den självupptagna helt förbi. Spännande vilka typer det finns. 
 
Mina vackra tjejer igår, när de båda skulle på kalas. Då passade jag och Kim på att handla en sedan länge utlovad studsmatta till dem. De blev rätt glada. Hoppade och hoppade och la sig långt efter läggdags, alldeles genomsvettiga. Och nu räknar de ner minuterna till klockan blir nio och de får börja studsa igen. ❤

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Mmmm, mycket ”intressanta” samtal man kan höra på bussen. IRL och gapiga telefonsamtal 😅- en av anledningarna till att jag hellre cyklar. Sätt på Lillorna cykelhjälm nör de hoppar tillsammans 😬😳?

2019-05-19 @ 20:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0