Dröm- eller mardrömshelg

Ännu en härlig helg förbi. Jag älskar helger när man bara är! Framförallt när varandet innehåller ens barn och eventuellt konpisar och spel. Och mycket sömn! Inser dock varje måndag att mina drömhelger låter som mardrömmar för eleverna. De frågar om jag har gjort något kul, och jag svarar att absolut: jag har haft myskvällar med barnen, varit på en lekplats, sprungit och veckohandlat, varit på Siennas gympa, tagit med ungarna till Bounce och läst en bok. Eleverna stirrar på mig med gapande munnar och nervösa ögontics. "Jo, men det låter ju... nice..." Tror att jag alltid varit en tant, innerst inne. Skönt, då slipper man fasa för att inte gilla livet när man är gammal. En del av åldersnojan som man kan släppa. Nu ska jag avsluta helgen med att tvinga Kim se en film med mig, och sedan är jag redo för en ny vecka. Bara fem veckor till lov- och USA! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Ja. Du var en tant redan som 4-åring. Du älskade ” skrotdagar”, att hasa runt i pyjamas en hel dag och bara ”vara” 😁. Bästa dagarna. Kan vara trevligt med nåt avbrott då och då, men inte för ofta 🤗. #tanteräger #tantmodern

2019-09-27 @ 22:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0