Kakleverans

Nämnde ju som hastigast att vi fick en kakleverans i fredags. Vi hade önskat fredag, men de bokade in torsdag. På morgonen fick jag sms, och sprang sedan (50% av lektionerna i en annan byggnad- det enda jag gör är springer och kommer sent) omkring med mobilen i högsta hugg, nervös för hur jag skulle få upp 400 kakburkar till mitt arbetsrum, utan att elever från andra klasser snodde dem. Var asstressad hela dagen, men på eftermiddagen övergick stressen i lite förtvivlan- där kom ju inga kakor? Ringde leverantören, som ringde dhl. Jo.. tydligen kom kakorna till skolan runt 14. Chaffören känner vaktmästaren privat, och ringde honom. Vaktmästaren är sjukskriven, och svarade inte. Då ansåg chaffören att enda lösningen var att köra tillbaka kakorna igen. Inte att ringa det nummer som stod på fraktsedeln... Whyyyy? Fick besked om att kakorna skulle komma på måndagen. Och att jag var tvungen att svara på leverans-sms. Fick sms:et på fredagen. Gick inte att svara på. Och sedan ringde chaffören när han var nedanför. På fel dag. Tur i oturen hade jag min klass just då, så medan halva klassen knaprade kanelbullar så tog jag och en arbetsvillig flock hand om kakorna. Hoppas att de säljs väl nu! I så fall går vi 11000 kr plus till vår klasskassa. Not bad! Denna läraren känner för Liseberg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0