Trött avkomma

Varje kväll säger Sienna fem saker hon är tacksam eller glad över- något som vi pushat detta ganska otacksamma barn att göra av och till i flera år. Hon gillar samtalsstunden, och det är rätt spännande att höra vad som betyder mycket för henne. Jag vet dock inte om hon har blivit mer tacksam. Men ändå, det är en trevlig stund. Och det har blivit rätt uppenbart att jag har mer gemensamt med min förstfödda än vår dåliga sångröst, vår knäppa humor och vår vilja att lära. Varje kväll säger barnet nämligen att hon är tacksam för att hon ska få sova! Naw! Mammas lilla tröttismöp. Jag, som med glädje lägger mig vid åtta på kvällarna, är supertacksam över att ha fått två trötta barn. Kim har lust att adoptera bort hela familjen. Jag har föreslagit att vi ska skaffa en unge till, och chansa på att den håller honom sällskap på kvällarna. Han nappade inte. Kanske tur det, just med tanke på denna moderns sovvanor. Godnatt!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: emelivet.blogg.se

Åh vilken smart rutin! 😊

2019-09-24 @ 15:42:28
URL: http://emelivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0