Update

Saker som har hänt sedan senast:
 
Jag har sprungit Midnattsloppet! En mil! På 58 minuter. Att säga att jag är stolt äver mig själv vore en markant underdrift. En av mina elever sprang samma dag en mil på 53 minuter. Not bad! For him. Bad for me, för vi hade slagit vad. Så i fredags bjöd jag hela klassen på kanelbullar. Medan vi åt kanelbullarna så kom en trevlig kakleverans, vilket innebar att drygt 400 lådor skulle lastas av, bockas av, sorteras och sedan skickas iväg med elever för att tjäna pengar till klasskassan. På 20 minuter- medan lektionen fortgick. Jag var inte precis avspänd. Uppdraget fortsätter imorgon. Då ska jag även ha möte med elevs förälder, för att jag sagt till hennes barn under en lektion. Det har jag inte rätt att göra, tycker de, då hen har dyslexi. Ibland undrar jag över mitt karriärsval. Jag älskar att undervisa, men curlade elever är sådär och deras föräldrar är en total mardröm. Ser inte fram emot mötet. Som tur är håller jag på att bli förkyld, och jag tänker att en liten feberdimma eller sprängade huvudvärk hindrar att jag hetsar upp mig. Kanske bara ler fogligt och ber om ursäkt- som jag fick göra då samma elev vägrade undervisas av en viss kollega, och jag sa att der var en form av vuxenmobbing. Då blev eleven krängt och mamman krävde en ursäkt. Jahapp. Förutom jobb och springande har jag anmält mig till yoga, umgåtts med mina barn, träffade Corre och Madde, haft spelkväll och börjat räkna ner dagar till USA. Vet inte om jag är mest laddad eller nervös. Kan ha läst en hel del böcker också. Två stycken idag. Då har man haft en slappedag. Nu väntar jag på att Kim ska komma hem från MFF-matchen så att vi kan mingla framför Netflix. Det finns en läsgräns även för mig. 
 
Googlade fram ny lekplats igår. I Staffanstorp. Värd en biltur.

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Be INTE om ursäkt- då blir det aldrig folk av de där curlade ungarna. Ni lärare har all rätt i världen- ni SKA säga till när det är befogat. Då hjälper ni dem att bli rustade för livet. Om de och deras föräldrar blir kränkta så är det deras problem 😡

2019-09-18 @ 20:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0